• Adwords-optimering

  • Skab overskud med AdWords-optimering

Skab overskud med AdWords-optimering

AdWords er én ting, AdWords-optimering er noget ganske andet. Mange virksomhedsejere har igennem tiden forsøgt sig med en simpel opsætning af nogle få kampagner og annoncer i AdWords, og har derefter oplevet Googles muskler spille.
Den første annonce jeg selv opstillede for mange år siden, gav mig en række potentielle kundeemner. Jeg følte selv, at det var en stor succés, da jeg sammenlignede det med tidligere annoncer i eksempelvis aviser, opslagsværker mv. Men nu hvor jeg ser tilbage på resultater kontra udgiften til annoncerne, må jeg indrømme at det kunne have været bedre. Langt bedre!

Herudover tilføjer Google også konstant nye spændende muligheder under AdWords, hvor det er vigtigt at holde sig orienteret, hvis ønsket er at ramme det fulde potentiale.

”Vi klarer os… Tror vi!”

Jeg har tidligere haft en bil som kørte nogenlunde. Den havde nogle små motorproblemer, men det virkede ikke som noget stort problem, da jeg trods alt kom frem i landskabet. Da jeg nogen tid efter fik den tilbage fra værkstedet (jeg skulle lige tage mig sammen og først sende den afsted), mærkede jeg resultatet med det samme. Pludselig kunne bilen yde 100 % og køreturen var helt anderledes.

Jeg var simpelthen ikke klar over den forskel det ville betyde at få den afsted på værkstedet. Men resultatet kom prompte. Det er samme princip med en AdWords-konto. Du har muligvis haft en vis portion held med nuværende annoncer, men kunne du få dobbelt så mange henvendelser ved at optimere? Kunne du have sparet 50 % af budgettet ved at ændre lidt hist og her?

  • Få valuta for dit AdWords-budget


360 graders optimering

De fleste anser optimering for at omhandle nogle få ændringer i annonceteksterne, foretage nogle flere splittest og lignende.
Hos blkfng interesserer vi os for den fulde sammensætning. Alt lige fra det enkelte bogstav i annoncen til den landingsside annoncerne rettes imod vil blive gennemgået, og vi foretager på ny en søgeordsanalyse for at sikre jeres ydelser/produkter er målrettet de mest indbringende søgeord. Søgeord forandres nemlig over tid.
Det betyder naturligvis også, at du kommer til at spille en vigtig rolle i AdWords-optimeringen, da vi skal lære din virksomhed at kende. Din viden om kundesegmentet, produkterne etc. spiller en afgørende rolle for resultatet. Slutteligt skal vi også sammen vurdere om AdWords skal spædes op med andre løsninger som eksempelvis Facebook-annoncering.
Du er meget velkommen til at kontakte mig. Jeg vil meget gerne fortælle dig mere om, hvad blkfng kan gøre for lige netop din forretning.


Kan jeg hjælpe ?

Send os en besked så kontakter vi jer